Gezocht: gedreven bestuurslid voor Huurdersvereniging Centrum. Werk mee aan de ongedeelde stad!

Korte taakomschrijving Belangenbehartiger voor de huurders van Amsterdam-Centrum, per direct. Onze vereniging komt op voor de belangen van alle huurders. Wij zijn actief richting de huurders, de gemeente Amsterdam, de wooncorporaties en de landelijke politiek. De Huurdersvereniging Centrum heeft bijna 800 leden.

Uitgebreide taakomschrijving Wonen is een eerste levensbehoefte en staat in Amsterdam hoog op de politieke agenda. Toch moet nog steeds strijd geleverd worden voor een eerlijker woonbeleid. Met voorlichting, campagnes, actievoeren en lobbywerk zetten wij ons in voor betaalbare huren en betere woonrechten voor alle inkomens. Wij trekken samen op bij: hulp aan huurders, die te maken krijgen met sloop, verkoop van hun woning of oneerlijke behandeling door hun huisbaas. Overleg met andere huurdersorganisaties, politici, juristen en huurrecht-advocaten. Acties, publiciteit, een eigen huurkrant, campagnes en debatten.

Wat voor kennis of vaardigheden zijn nodig? Wij zoeken iemand, die de belangen van de “gewone” Amsterdammer wil behartigen, goed samenwerkt en effectief communiceert, met huurders, verhuurders en bestuurders uit de voeten kan en minimaal 8 uur per maand beschikbaar is, in te delen naar wens.

Wat voor scholing krijg je aangeboden? Wat nodig is

Wat krijg je er voor terug? Wij bieden: toegang tot scholing en informatiemateriaal en de mogelijkheid aan de slag te gaan bij een actieve, geëngageerde en gezellige vereniging. Diverse taken zijn beschikbaar.

Wat is de meerwaarde van dit vrijwilligerswerk? Als vrijwilliger actief zijn voor Huurdersvereniging Centrum is uitdagend en (net als de woningmarkt zelf) dynamisch en afwisselend.

Werktijden Minimaal 8 uur per maand beschikbaar, in te delen naar wens.

Hoe kom ik in aanmerking? Wij nodigen je graag uit voor een gesprek.

Opgeven: info@huurdersverenigingcentrum.nl