Bewonerscommissie Palmstraat ongerust over toewijzingsbeleid Ymere

Bewonerscommissie Palmstraat maakt zich grote zorgen over het toewijzingsbeleid van Ymere in de Palmstraat. Een gerenoveerde 2-kamerwoning van 40 m2 werd onlangs op WoningNet aangeboden voor €720.

palmstraat

Ymere heeft de huur van deze woning niet afgetopt, zodat deze niet voor de lagere inkomens bereikbaar is. Stedelijke afspraak met de corporaties is dat de huur van minimaal 75% van de aangeboden woningen wordt afgetopt. Ymere kiest daar in de Palmstraat dus blijkbaar niet voor. Een zure appel voor de bewonerscommissie die jarenlang gestreden heeft om het complex in de sociale huur te behouden.

Voorzitter Tamar Stern van Bewonerscommissie Palmstraat maakt zich grote zorgen: ”Mensen met een laag inkomen mochten niet reageren. Nu is deze woning niet alleen klein, maar ze heeft ook geen balkon en kijkt nergens op uit: geen tuin, geen huizen aan de achterzijde, maar een muur op nog geen 2 m afstand van het pand, die tot bijna 3-hoog reikt (alsof je in verkeerde kamer van een hotel zit). Ik vind het een grof schandaal, maar de makelaar van Ymere zei dat het mocht gebaseerd op de punten. Dus het maakt niet meer uit wat de oppervlakte van de woning en de emolumenten zijn. Dit kan toch geen sociale huur van een corporatie meer zijn?”.

Huurdersvereniging Centrum vindt dat Ymere het toewijzingsbeleid moet aanpassen en de huren moet aftoppen. Ook de lagere inkomens moeten in de Palmstraat kunnen wonen. Het is logischer om de gedane investeringen uit te smeren over het gehele bezit.

Klik hier voor de advertentie op WoningNet.