We Make The City Huis De Pinto Biografieën Panelleden zaterdag 23 juni 2018

20180622

JosJos Gadet                        Gemeente Amsterdam

Jos Gadet is publicist, geographical guide, en hoofdplanoloog bij Ruimte en Economie van de gemeente Amsterdam.

Hij heeft talloze publicaties op zijn naam waaronder artikelen op Gebiedsontwikkeling.nu, Stadszaken.nl en ROMagazine.nl.

In 2011 verscheen zijn boek Terug naar de stad. Een geografisch portret van Amsterdam, waarin een hoofdstuk gewijd is aan de Nieuwmarkt, in de ogen van Gadet toen de best functionerende openbare ruimte van Amsterdam.

Jos Gadet is aanwezig in zijn hoedanigheid als publicist en geograaf.

CarlaCarla Hoffschulte                                 Onderzoeker

Binnenstadbewoner, maar vooral ook stadsgeograaf en beleidsonderzoeker.

Ruim 15 jaar werkzaam als zelfstandig onderzoeker/adviseur onder de naam Ruimte voor Communicatie.

Houd me bezig met sociaal-ruimtelijke ontwikkelingen in de stad, waarbij de laatste tijd met name het versterken van de verbinding tussen lokale overheid en burgers: wat zijn de handelingsperspectieven voor lokale overheden om burgers te betrekken bij beleidsvorming en om te gaan met burgerinitiatieven?

Onder meer gewerkt aan trendrapporten Amsterdamse Binnenstad. In 2012 werd al duidelijk dat drukte een belangrijk thema was en nog meer zou worden.

In 2015 (in kader van master Urban Management) onderzoek gedaan naar de invloed van toerisme en drukte op de leefbaarheid van buurten.

Betrokken bij de stad door mede-oprichten van Bewonersgroep Grachten 9+ die is aangesloten bij Federatie van Bewonersgroepen Wij-Amsterdam.

Daarnaast ben ik actief lid van denktank Amsterdam in Progress.

EstherEsther van Schagen                        Amsterdam House Arts & Crafts

Esther van Schagen (46), twee kinderen (17&13) woonachtig aan de Nieuwe Uilenbugerstraat /Oudeschans. Eigenaar van Jouw stoute schoenen, atelier voor handgemaakte schoenen en tassen en Amsterdam House of Arts & Crafts, Expositieruimte, flexibele werkplekken, atelier en B&B.

Gestudeerd: docentenopleiding maatschappijleer aan de hogeschool Holland en culturele antropologie aan de VU – later Ambachtelijk schoenmaken gedaan en daarin verder gegaan. Van 2002-2014 werkzaam in stadsdeel centrum als fractiemedewerker van GroenLinks en later raadslid voor Groen-Links.

Gestart met Jouw stoute Schoenen in 2007 op de Oudezijds Achterburgwal, verhuisd In 2012 en het pand betrokken aan de Oudeschans, andere tijden. Hard gewerkt er een mooi centrum van te maken wat het nu is. Nu succesvol, maar nieuwe uitdagingen.

JannyJanny Alberts                              NV Zeedijk

Met inmiddels 15 jaar ervaring als directeur van de NV Zeedijk in de binnenstad van Amsterdam voel ik mij een gebiedsondernemer. De NV Zeedijk heeft de Zeedijk in de afgelopen van een no go area tot een plezierige, mooie en veilige straat ontwikkeld. Leefbaar en economisch gezond. Door koers te houden en met een duidelijke visie vooruit te varen.

Maatschappelijke ontwikkeling van het gebied door op de juiste manier te ondernemen, te zoeken naar creatieve en duurzame oplossingen in plaats van te kiezen voor snel winstbejag, het verbinden en stimuleren tot samenwerking van de verschillende partijen, zijn de pijlers van waaruit ik mijn werk uitoefen.

SandraSandra Rottenberg                        Ondernemer

Sandra Rottenberg werkt als zelfstandig programmamaker voor culturele, politieke en wetenschappelijke organisaties, voor radio en televisie. Ze is een veelgevraagd voorzitter en discussieleider van conferenties en bijeenkomsten. Op 1 november 2017 verscheen De sigarenfabriek van Isay Rottenberg; de verborgen geschiedenis van een joodse Amsterdammer in nazi-Duitsland dat zij samen methaar nicht Hella Rottenberg schreef.