Van windwissels, dakdokters en Groene Grachten

Op de ledenvergadering van 18 dec 2013 hielden twee vertegenwoordigers van project De Groene Grachten een meeslepende presentatie over verduurzaming van de binnenstad. In tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht, zijn er zeker mogelijkheden om in de binnenstad een minder vervuilende woon- en leefstijl te bereiken.

Zo kunnen bewoners een windwissel aanschaffen. Hiermee worden ze mede-eigenaar van een windmolen die alleen voor de binnenstad draait. Het blijkt dat duurzame energie niet duurder hoeft te zijn dan vuile of ‘grijze’ energie.

Drukwerk
Nu staat zo’n stadsmolen natuurlijk niet in de stad. In de stad zelf zijn er talloze andere mogelijkheden om het milieu te verbeteren. Wel eens gedacht aan een tuin op het dak? Lekker warm in de winter, en koel in de zomer. Check de mogelijkheden en bel een dakdokter!

logo_dakdokters_small
Of zou het niet een hoop schelen als er bij zoiets gewoons als een renovatie of grootonderhoud meteen al rekening met natuur en milieu werd gehouden? Het is eigenlijk een kwestie van planning en creatief vooruitdenken.

Kom meer te weten en surf naar De Groene Grachten.

logo_groenegrachten_small