Het Wijkcentrum dakloos?

s6erveimage

First image

Amsterdam, 23 februari 2017

Betreft: Wijkcentrum blijft, maar waar …

Geachte bewoners, Het bestuur van het Wijkcentrum d’Oude Stadt roept alle bewoners (van binnenstad en daar buiten) op mee te doen met de actie Wijkcentrum Onder Dak. Plaats van handeling is nog een verrassing, maar we verzamelen:

Wanneer: vrijdag 3 maart om 15.30 uur Waar: in het Wijkcentrum d’Oude Stadt, Nieuwe Doelenstraat 55, 1012 CP Amsterdam Hoe kom ik daar?

Het Wijkcentrum dakloos? Al meer dan 30 jaar is het Wijkcentrum d’Oude Stadt gevestigd op de Nieuwe Doelenstraat no 55. De huur is opgezegd. De eigenaar kan minimaal het 5-voudige van de huidige huur vragen. Een vergelijkbare ruimte lijkt in het centrum nauwelijks te vinden en onbetaalbaar. Wij zijn niet de enige organisatie met dit probleem. Ook andere maatschappelijke organisaties, zoals huisartsen, fysiotherapeuten etc. kunnen in het centrum niet meer terecht. Dat gaat ten koste van de leefbaarheid in het centrum. Maar wij zien wel degelijk oplossingen. Doe mee! Op 3 maart om 15.45 uur willen wij samen met de bewoners lopend naar een “nieuwe” locatie voor het Wijkcentrum en deze feestelijk openen. Wij verzorgen een hapje en drankje. Hierbij willen wij tegelijkertijd de aandacht vestigen op de problematiek voor andere maatschappelijke organisaties. Daartoe starten wij die dag ook een petitie. Meld u aan Geef het door en neem uw buren, familie, vrienden mee. Het succes van de actie hangt af van de opkomst. Reageer dan ook op deze mail door hem te beantwoorden en geef aan, of u alleen komt, of met hoeveel personen u meedoet. Met vriendelijke groet, Het bestuur van Wijkcentrum d’ Oude Stadt

Wilt u dit bericht ook doorsturen naar familie, buren en bekenden? Aan organisaties, stadsdorpen, verenigingen: wilt u dit bericht doorsturen naar al uw leden?